När vi skapade No strings så hade vi faktiskt aldrig hört talas om Mindful Marketing, men när vi väl gjorde det så kändes det verkligen som att allt omkring oss klarnade och en stig uppenbarade sig. Nu blir vi nästan lite religiösa här men den här stigen som vi hittade sa till oss att: ”Här ska ni gå fram, hand i hand och jäklar i era lådor vad bra och rätt det kommer att kännas. Det här är exakt det ni sökt efter men inte satt ord på!”

Med på den här fina stigen vi hittat vill vi få kunder, branschkollegor, entreprenörer, soloprenörer och – ja alla vi möter som vill arbeta hållbart, autentiskt och långsiktigt med sin digitala marknadsföring och kommunikation.

Alla bitar föll på plats

Allt blev så mycket krispigare för oss när vi hittat Mindful Marketing-stigen, bland annat så blev det:

1. Lättare att sätta ord på våra kortsiktiga och långsiktiga mål, skriva våra visioner etc.

2. Tydligare att se våra målgrupper utkristalliseras, vilket gjorde att det genast blev lättare att förstå vilka kanaler vi ska använda, hur vi skulle jobba för att hjälpa dem och förstå vad de ville se i våra kanaler.

3. Helt plötsligt enklare att välja bort aktiviteter, idéer och annat som faktiskt bara var i vägen och hämmade oss – som käkade tid helt enkelt. Vi båda är rörande överens om att tiden är det viktigaste vi har och med Mindful Marketing som brusreducering så håller vi en stadig kurs mot vårt varför och våra mål.

Ungefär såhär ser Mindful marketing ut för oss

Vi håller fast vid våra värderingar och fokus

I varje produkt, tjänst eller erbjudande vi skapar så har vi Mindful marketing som strategi bakom. Det hjälper oss att styra i rätt riktning och jobba mer fokuserat.

Vi väljer att connecta med vår målgrupp

Vi lär känna dem på individnivå när möjligheten finns och har ett genuint intresse av vår målgrupp. Hur kan vi hjälpa dem, vad vill de se mer av och hur kan vi ta fram nya erbjudanden som går i linje med vad de behöver av oss? För oss där det väldigt viktigt att inte bara ”kötta på” utan vi har ständigt örat mot marken och är noga med att behålla vårt hjärta i No strings linje med mindful marketing.

Vi väljer bort saker och ting

Vi springer inte på alla bollar. Känns något fel, vad det än må vara – så väljer vi bort det. Det är en del av Mindful marketing strategin och det hjälper oss att hålla kurs och att vara sanna mot oss själva, samt hålla i längden. Vi förstår att ”Make-this-post-viral-kunder” kanske inte attraheras av Mindful marketing, och det är helt okej. Vi finns här för er när ni vill bygga ert varumärke långsiktigt och hållbart.

Vi är ärliga och genuina i vår kommunikation

När vi sänder ut erbjudanden, bjussar på tips och tricks, kommunicerar med våra följare – i allt – är vi äkta och det vill vi ska kännas. Vi vill att No strings ska genomsyras av oss, att man känner vår närvaro och autencitet.

Vi har släppt FOMO’n (Fear Of Missing Out)

Alla trender som florerar i sociala medier är inte för ALLA. Vi tänker att trender som inte går i linje med No strings, våra värderingar, våra mål, vår målgrupps intressen och som inte känns bra i magen – de behöver vi inte haka på. Vi missar inget, inte vår målgrupp heller, utan vi väljer att fokusera på annat som går i linje med vår Mindful marketingstrategi – det gör oss starka och hållbara.

Vi har lyft blicken

Vi tänker långsiktigt och hållbart. Hustlande, skryt om att jobba 24/7, överträffa sig själv varje dag och ”tävla” om vem som haft minst semester senaste året, det är inte dit vi vill. Vårt varför ligger inte i att vi vill ”bada i pengar”, tiden är våran ädlaste valuta. Och det handlar Mindful marketing om. Medveten marknadsföring. Det vill hjälpa andra med också!

 

Blir du nyfiken på Mindful marketing? Vad bra, det var det vi hoppades på, för vi tror verkligen att det är så medvetna företag bör jobba i framtiden. Kontakta oss om du vill veta mer, boka in en föreläsning, workshop eller vill att vi ska sätta upp en hållbar Mindful marketingstrategi anpassat för dig, ditt företagande och din målgrupp: hej@nostrings.se